Een schrikmoment voor ouders en kinderen van basisschool Het Mozaïek aan de Eimerssingel in Arnhem. Vanmorgen is er een auto in brand gevlogen op het schoolplein. Gelukkig was er op dat moment niemand in de buurt van het voertuig en zijn er geen gewonden gevallen.
De brandweer was snel ter plaatse en kon het vuur snel onder controle krijgen. De oorzaak van de brand is nog onbekend, maar de politie heeft de omgeving afgezet voor onderzoek. Ouders werden geadviseerd om hun kinderen tijdelijk op een andere plek op te halen om de veiligheid te waarborgen.
De schoolleiding heeft inmiddels maatregelen genomen om de situatie te onderzoeken en zal samen met de gemeente kijken naar mogelijke beveiligingsmaatregelen om herhaling in de toekomst te voorkomen. De kinderen en medewerkers van de school zijn veilig en de lessen kunnen zoals gepland doorgaan.